Rejestracja
-
Czym jest Polski Panel Narodowy?
Polski Panel Narodowy jest takim miejscem w Internecie, w którym rejestrują się użytkownicy zainteresowani wzięciem udziału w badaniu opinii publicznej i wyrażeniem tam swojego zdania. Polski Panel Narodowy jest wspólnym projektem agencji badawszych NMS Market Reasearch, Nielsem Admosphere i STEM/MARK i jest prowadzony przez firmę Český národní panel, s.r.o. Naszymi klientami i zlecedaniowcami są polskie i zagraniczne agencje badania rynku, uniwersytety, zakłady badawcze oraz instytucje państwowe.
-
Co zyskam rejestrując się do Polskiego Panelu Narodowego?
Uzyskasz możliwość otwartego przedstawiania swojej opinii oraz nagrody finansowe.
-
Kto może zostać członkiem Polskiego Panelu Narodowego?
Osoba mająca przynajmniej 15 lat, mieszkająca i posiadająca stały pobyt na terenie Rzeczypospolitej Polskiej, która jest zainteresowana dłuższym uczestnictwem w badaniach opinii publicznej w internecie.
-
Jak można zostać członkiem Polskiego Panelu Narodowego?
Po kliknięciu „Rejestracja” po prawej stronie naszej strony głównej wystarczy wpisać adres e-mail, z którego korzystasz. Otrzymasz wiadomość z formularzem, który należy wypełnić prawdziwymi informacjami. Nie jest możliwe zarejestrowanie więcej niż jednego konta na osobę.
-
Czy mogę mieć równocześnie konto w Polskim i Czeskim lub Słowackim Panelu Narodowym?
Nie jest możliwe być członkiem więcej niż jednego z naszych paneli. Wybierz kraj, na terenie którego przebywasz najczęściej.
-
Jakie są wymagania sprzętowe Panelu?
Wystarczy komputer (PC lub laptop), który posiada połączenie z internetem i przeglądarkę internetową z włączoną obsługą plików Cookies, JavaScript i aktualną technologią Adobe Flash. Jako, że przeglądarka Internet Explorer może być niekompatybilna z niektórymi badaniami, polecamy aktualne wersje Google Chrome i Mozilla Firefox bez wtyczek, które mogłyby zakłócać funkcjonalność ankiet (np. blokować możliwość odtwarzania filmików, albo mylnie odczytywać zawartość ankiety jako reklamę).
Dane osobowe
-
Dlaczego przy rejestracji mam podać dane osobowe?
Zależy nam na panelu konkretnych i prawdziwych osób, żebyśmy mogli utrzymywać jakość naszych badań. Prosimy o takie dane jak płeć, wykształcenie, wiek czy inne, abyśmy mogli poznać strukturę Polskiego Panelu Narodowego i dzięki temu wybierać właściwe ankiety dla każdej osoby.
-
Dlaczego przy rejestracji muszę podać numer telefonu?
Z Twojego numeru telefonu skorzystamy jednorazowo przy telefonicznym uwierzytelnieniu danych podanych przy rejestracji, o ile sam/a nie zaznaczysz możliwości uczestniczenia w ankietach telefonicznych. Później swój numer telefonu będziesz wykorzystywać jako potwierdzenie tożsamości przy zmianach ważnych danych w swoim profilu oraz wypłacaniu nagród na konto bankowe.
-
Jak się postępuje z przekazanymi danymi?
Wszystkie dane, które nam przekazujecie, starannie chronimy i postępujemy z nimi tak, aby nie było możliwości dokonania żadnych nadużyć przez osobę nieupoważnioną. Aby móc pracować na bazie danych osobowych jesteśmy zarejestrowani w Urzędzie Ochrony Danych Osobowych, tak jak tego wymaga prawo europejskie i związana z nim czeska ustawa nr 101/2000 Sb. o ochronie danych osobowych
-
Czy ktoś ma dostęp do moich danych osobowych?
Do danych osobowych, które zostały nam udostępnione, dostęp ma tylko upoważniony i przeszkolony pracownik naszych agencji badawczych, który zajmuje się zarządzaniem Polskim Panelem Narodowym. Jest absolutnie wykluczone, aby Twoje dane osobowe dostały się do rąk nieupoważnionych pracowników, oraz osób trzecich. Twoje dane osobowe nie są też dostępne w Internecie.
Członkostwo w panelu
-
Jak mogę wziąć udział w badaniach?
Jeżeli zostaniesz wybrany/a do uczestniczenia w badaniach, zostaniesz o tym poinformowany/a za pośrednictwem e-maila. Aby przystąpić do ankiety wystarczy kliknąć „Rozpocząć badanie” w e-mailu, lub w sekcji Ankiety i punkty w swoim profilu na naszej stronie i postępować według instrukcji. Zaproszenia do badań są nieregularne, zależą bowiem od aktualnego zapotrzebowania naszych klientów na respondentów z Twoją charakterystyką, tzn. na grupie docelowej ankiety. Możesz sobie zapewnić częstsze zaproszenia do badań poprzez całkowite i prawdziwe wypełnienie danych na swoim profilu
-
Co obejmuje uczestniczenie w jednym z badań?
Uczestniczenie w jednym z badań oznacza dla Ciebie wypełnienie ankiety online, do której otrzymasz zaproszenie. Czas potrzebny do wypełnienia jednej ankiety zależy od liczby pytań – z reguły waha się od 1 do 25 minut. Szacowany czas wypełnienia zobaczysz przed rozpoczęciem badania. Twoje wypełnianie może się jednak skończyć wcześniej jeśli nie spełnisz jednego z dodatkowych warunków uczestniczenia w niej, lub jeśli wymagana kwota respondentów zostanie już osiągnięta. Najlepiej jest wypełnić ankietę za jednym razem, gdyż zazwyczaj nie da się jej rozpocząć ponownie.
-
Czy muszę uczestniczyć we wszystkich badaniach?
Będzie nam miło, jeżeli weźmiesz udział we wszystkich badaniach, do których Cię zaprosimy. Nie jest to oczywiście konieczne. Jeśli wiesz, że przez jakiś czas nie będziesz mógł/mogła uczestniczyć w badaniach, skorzystaj z opcji czasowego zawieszenia członkostwa w ustawieniach swojego konta. W przypadkach, że respondent regularnie nie reaguje na zaproszenia, nasz system zacznie automatycznie przydzielać mu ich mniej.
-
Ile e-maili do mnie wyślecie?
Po rejestracji otrzymasz e-maila z jej potwierdzeniem. Następnego dnia zostaniesz zaproszony do wstępnego badania. Następne zaproszenia będą wysyłane już po telefonicznym uwierzytelnieniu rejestracji, nieregularnie i według zapotrzebowania naszych klientów. W wyjątkowych przypadkach otrzymasz wiadomość z ważnymi informacjami dotyczącymi Twojego członkostwa. Nigdy nie wysyłamy wiadomości spam.
Punkty i nagrody
-
Jakie wynagrodzenie otrzymam za wzięcie udziału w badaniach?
Każde badanie jest oceniane punktowo zależnie od długości i złożoności ankiety. Za tak uzyskane punkty możesz otrzymać wynagrodzenie pieniężne przelane bezpośrednio na Twój rachunek bankowy.
-
Jaki jest kurs przeliczeniowy pomiędzy tymi punktami, a polskim złotym przy przelewie na rachunek?
Kurs przeliczeniowy wynosi 62:1. Za przykładowo 2046 uzbieranych punktów otrzymujesz 33zł.
-
Poleciłem PPN swoim znajomym za pomocą zaproszenia. Znajomy się zarejestrował, ale w zestawieniu punktów nie widzę związanej z tym nagrody.
Nim otrzymasz punkty za zaproszonego respondenta, jego konto musi zostać najpierw zweryfikowane telefonicznie. Jak tylko się to stanie - natychmiast dopiszemy do Twojego konta odpowiednią nagrodę.
Zmiany profilu
-
Jak mogę zmienić e-mail albo hasło dostępu?
Zaloguj się na swój profil na stronie www.panelnarodowy.pl, otwórz sekcję Ustawienia konta, w której znajdziesz możliwości zmiany adresu e-mailowego, hasła oraz zakończenia lub zawieszenia swojego członkostwa.
-
Zapomniałem swojego hasła dostępu. Co mam zrobić?
Kliknij na link Zapomniałem/am swoje hasło obok panelu logowania, a potem wprowadź adres e-mailowy, którym jesteś zarejestrowany/a na Panelu. Do 10 minut otrzymasz wiadomość z instrukcjami jak dalej postępować. Jeśli e-mail nie przyjdzie, sprawdź swoją skrzynkę ze spamem.
-
Jak mogę zmienić swoje dane osobowe?
Zaloguj się na swój profil na stronie www.panelnarodowy.pl i kliknij Profil i dane osobowe. Tam zmienisz większość swoich danych. Te, których edytować nie możesz, chętnie zmienimy na żądanie. W tym celu można skorzystać z formularza kontaktowego na naszej stronie lub pod adresem e-mailowym wsparcie@panelnarodowy.pl.
-
Mam nowy numer konta. Gdzie mogę je zmienić?
Numer konta przekazuje się tylko jednorazowo przy składaniu wniosku o wypłacenie zarobionych środków na rachunek. Przechowujemy je tylko dla potrzeb tego jednego wniosku, numeru nie można nigdzie edytować w profilu.
-
Jak mogę zrezygnować z uczestnictwa w Polskim Panelu Narodowym?
Będzie nam miło, jeżeli jak najdłużej będziesz aktywnym członkiem Polskiego Panelu Narodowego. Jeżeli jednak zechcesz zrezygnować ze swojego członkostwa, zaloguj się do swojego profilu i kliknij na ustawienia konta. Tam bardzo łatwo zrezygnujesz ze swojego członkostwa. Z powodów bezpieczeństwa, nie można zrezygnować za pośrednictwem pomocy technicznej lub formularza kontaktowego. W przypadku trwającej rok całkowitej nieaktywności członka zastrzegamy sobie prawo do automatycznego zakończenia członkostwa.
Problemy techniczne
-
Po zarejestrowaniu się, nie otrzymałem/am e-maila potwierdzającego.
Wiadomość potwierdzająca chęć udziału w Panelu może przyjść z opóźnieniem. Jeśli nie otrzymasz jej do 4 godzin od rejestracji, sprawdź w zakładce ze spamem, a następnie skontaktuj się z nami za pomocą formularza kontaktowego lub pod adresem wsparcie@panelnarodowy.pl.
-
Dlaczego niektóre ankiety nie działają na urządzeniach mobilnych iOS lub Android?
Część ankiet naszych klientów nie jest kompatybilna z telefonami i tabletami, z racji braku wsparcia dla technologii Adobe Flash, jak również wielkości wyświetlacza, która nie pozwala wyświetlić ankiety zgodnie z zamierzeniem autorów. Wraz z rozwojem technologii mobilnych nasza oferta badań przeznaczonych na takie urządzenia stale się zwiększa, jednak prosimy pamiętać o tym, że póki co większość naszych ankiet jest możliwa do wypełnienia jedynie na komputerze.
-
Korzystam z przeglądarki Internet Explorer i zdarza mi się, że ankiety nie działają.
Internet Explorer jest aplikacją przestarzałą. Jeśli masz na komputerze starszy system, polecamy zainstalować Mozillę Firefox tak na potrzeby pracy z Polskim Panelem Narodowym, jak i do codziennego przeglądania internetu. Jest to progam działający również na starszych komputerach. Inną alternatywą jest na przykład przeglądarka Google Chrome.
-
Chcę otworzyć ankietę, ale strona zawiesza mi się podczas wczytywania / filmik się nie wyświetla.
Proszę sprawdzić, czy w przeglądarce nie są używane takie dodatki jak AdBlock (blokada reklam), NoScript (blokada JavaScript, Flash i innych elementów). Te dodatki wystarczy wyłączyć przed uruchomieniem ankiet. Uwaga, niektóre z naszych badań można rozpocząć tylko raz, aby zapewnić, że jedna osoba nie wypełni jej dwukrotnie. Jest więc możliwe, że nie będziesz mógł rozpocząć badania ponownie.
-
Z kim mogę się kontaktować, jeżeli mam pytania do badania, panelu lub trafię na jakiś problem techniczny?
W przypadku jakichkolwiek pytań dotyczących Polskiego Panelu Narodowego kontaktuj się z nami e-mailem pod adresem: info@panelnarodowy.pl.