Nowości

Uruchamiamy specjalny system nagród dla respondentów, którzy nie mogli wypełnić ankiety

Uruchamiamy specjalny system nagród dla respondentów, którzy nie mogli wypełnić ankiety

Jednym z rezultatów tegorocznego badania satysfakcji wśród naszych respondentów w Czechach, na Słowacji, w Polsce, na Węgrzech i w Bułgarii jest wprowadzenie nowego kwartalnego systemu specjalnych nagród dla respondentów, którzy nie mogli wypełnić ankiety, ponieważ nie spełniali kryteriów wyboru do badania lub zgromadzona została wystarczająca liczba odpowiedzi.

Z informacji zwrotnych przekazanych nam wiosną tego roku w kwestionariuszu dotyczącym zadowolenia z członkostwa w panelu jasno wynika, że bardzo frustrujące jest to, że często jesteś zainteresowany/a udziałem w badaniu, ale nie możesz go wypełnić lub zostajesz wykluczony/a na początku kwestionariusza w przypadku niektórych pytań filtrujących. W takiej sytuacji otrzymujesz informację "Przepraszamy, ale do tego badania szukamy innych respondentów. Nie otrzymasz nagrody!", a Twoje konto punktowe jest zasilane 5 punktami.

Przedwczesne zakończenie badania wynika głównie z dwóch powodów:

1. Twoja kwota (np. grupa wiekowa) jest pełna
Każdy klient wymaga określonej próby osób w ramach badań. Oznacza to określoną liczbę mężczyzn, kobiet w poszczególnych kategoriach wiekowych lub edukacyjnych albo w określonym regionie. Kategorie próbek mogą się różnić począwszy od płci, wieku, wykształcenia, aż do korzystania z określonego operatora komórkowego, korzystania z określonego banku lub konsumpcji określonego produktu. Załóżmy na przykład, że szukamy 30 mężczyzn z dyplomem szkoły średniej w wieku 30-45 lat, którzy mają konto osobiste w Banku PKO BP. Jeśli weźmiesz udział w ankiecie i zostanie ona przedwcześnie zakończona z powodu wypełnienia limitu, oznacza to, że osiągnęliśmy już wymaganą liczbę 30 mężczyzn w tej konkretnej kategorii w tym badaniu. Być może zastanawiasz się, dlaczego w takim przypadku zamykamy ankietę i nie zbieramy dalszych odpowiedzi. Odpowiedź jest prosta. Klient płaci nam tylko za określoną, wcześniej ustaloną liczbę odpowiedzi/respondentów. Wszelkie dodatkowe odpowiedzi byłyby niechcianym dodatkowym kosztem dla naszego panelu.

2. Nie spełniasz kryteriów postawionych w badaniu
Innym powodem, dla którego badanie może zostać przedwcześnie zakończone, jest niespełnienie warunków badania. Na przykład, gdybyśmy potrzebowali 20 kobiet w wieku 20-30 lat, które regularnie kupują produkty mleczne i mają co najmniej jedno dziecko w wieku poniżej 5 lat, najpierw zapytalibyśmy Cię o płeć i wiek; jeśli spełniasz warunki, zadalibyśmy Ci kolejne pytanie. Następne pytanie dotyczyłoby tego, czy regularnie kupujesz produkty mleczne - jeśli tak, przechodzisz dalej. Kolejne pytanie dotyczyłoby tego, czy masz dzieci, ile i w jakim wieku. Jeśli wskażesz, że masz dziecko w wieku na przykład 8 lat, kwestionariusz zostanie przerwany wcześniej i nie znajdzie się pośród danych, które przekazujemy klientowi. Wynika to z faktu, że do ankiety potrzebujemy tylko kobiet z dzieckiem poniżej 5 roku życia i nie ma sensu zadawać dodatkowych pytań, ponieważ prawdopodobnie będzie to ocena produktów skierowanych do dzieci poniżej 5 roku życia. Być może zastanawiasz się, dlaczego po prostu nie wysyłamy kwestionariusza do kobiet z dziećmi poniżej 5 roku życia, przecież mamy te informacje o Tobie. Oczywiście preferencyjnie wysyłamy ankietę do kobiet, które poinformowały nas w kwestionariuszu profilowym, że mają dzieci poniżej 5 roku życia. Jeśli jednak ich dzieci osiągnęły starszy wiek, a respondentki nie zaktualizowały swojego profilu, może się okazać, że nie spełniają już warunków ankiety.

Oprócz tego, że z przyjemnością zawsze wyjaśniamy wam, jak działa taka selekcja do badań i dlaczego zdarzają się przedwczesne zakończenia ankiet, postanowiliśmy również nagrodzić kwartalnie kilku z was, którzy nie byli w stanie ukończyć badań z dwóch powyższych powodów.

Jeśli zostałeś wykluczony/a z ankiety 3 razy w ciągu kwartału z powodu wypełnienia limitu lub niespełnienia warunków ankiety, umieścimy Cię na liście, z której losowo wybierzemy 50 respondentów tylko w Polsce, którzy otrzymają specjalną nagrodę w postaci 1000 punktów na swoje konta punktowe.

System nagród specjalnych uruchamiamy od drugiego kwartału 2023 roku. W kwietniu, maju i czerwcu łącznie 1889 respondentów Polskiego Panelu Narodowego, z których losowo wybraliśmy 50, spełniło omawiany warunek.
Listę osób, które na początku września otrzymają nagrodę specjalną w postaci 1000 punktów, można znaleźć TUTAJ:

Mamy nadzieję, że specjalna nagroda będzie dla Was zadośćuczynieniem za to, że nie udało Wam się ukończyć badań. Nie zapominajcie, że wkrótce ocenimy miesiące lipiec, sierpień i wrzesień. O wynikach będziemy informować ponownie za pośrednictwem poczty elektronicznej, w AKTUALNOŚCIACH na naszej stronie internetowej i na naszym FACEBOOKU.

‹ Wróć

Opublikowane dnia 11 wrz 2023, 10:10:55